Didik hati dengan Solat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua:)

Bertemu kembali di blog saya
 |El-Ain Shoppe| House of Supplements| We care 4U
Apa pulak cerita saya kali ni ye?..hehehe
Actually, saya nak cerita tentang mendidik hati.
Apa tu ye?
In sha Allah, saya hanyalah seorang anak,isteri dan juga ibu. Dan bukan pula ustazah yang mengajar di sekolah. Namun, saya adalah ustazah buat anak-anak kami,Alhamdulillah.

Sekadar nak berkongsi dengan sahabat pembaca blog saya tentang apa itu mendidik hati. 
Konteksnya luas, tapi SATU yang UTAMA ialah asSOLAH.
Atau lebih kerap disebut sebagai SOLAT.
Setiap perincian solat, bermula dari berwudhuk sehinggalah memberi salam, 
kesemuanya dalam keadaan Tertib. Apa itu Tertib?
Tertib itu adalah teratur dan tersusun mengikut aturannya.
Dilengkapi dengan NIAT dan Alfatihah seterusnya zikrullah memuji-muji Allah Yang Satu disertai dengan perbuatan. 
Oh Allah..besar hikmah disebalik segala suruhanMu.
Di mana ianya menjadi payah bagi hati-hati yang lalai dan leka. Namun ianya jadi  MUDAH bagi hati-hati yang TAKUTKAN pada KebesaranMu, KekuasaanMu, dan Azab SeksaMu.
Ya Allah, Ampunilah dosa-dosa kami dan terimalah taubat kami.
Sesungguhnya, Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
Peliharalah IMAN kami agar kami sentiasa mengingatiMu. Amin

di kala orang lain tidur,jom kita bersujud pada Allah Yang Satu.
Recharge and refresh ourselves to become a muslim/muslimah solehah,in sha Allah.

Salam ukhwah;
Nia



Comments