8 Panduan Memilih Kolagen Yang Baik

Shaklee Collagen Powder..Terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah selepas menggunakan selama 8 minggu (proven with clinical studies) - Sumber : Aula. Berbaloi...:)

ok, di sini, saya kongsikan 8 panduan memilih kolagen yang baik ye..
(Sumber dari website my sifu... Master CeryMamaFaiz)


1. Lebih baik pilih kolagen dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding kolagen yang disuntik. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh.

2. Pilih saiz kolagen sekurang-kurangnya 1000 Dalton dan kebawah. Microfine size membantu penyerapan yang baik kerana saiz ini adalah paling optimum diserap oleh sel. Maka, setiap kolagen yang diambil up to 100% diserap dan memberi kesan lebih cepat.

3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.

4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.

5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.

6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik. Tetapi pastikan ia ada kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. (bonus point)

7.Pastikan setiap kolagen itu, mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang. Kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

8. Pastikan ia selamat dan tidak bertoksin:)

InsyaAllah:)


Comments